Az eladható zene fortélyairól a Backstage-en

2016. 03. 08. Zenei menedzsment

Mikor van szükségünk kiadóra? Hogyan növelhetjük zenekarunk bevételét? Hogyan érdemes kialakítani az arculatot? A magyar könnyűzenei élet képviselői ismét a Backstage-sorozat keretében tartottak előadást, amelyet március 4-én rendeztünk a Design Terminálban.

 A zenei produkciók eladhatóságáról az ország két vezető kiadójának képviselői, Csontos Noémi Virág, a Magneoton marketing igazgatója és Peremenczky Krisztina, a Universal Music ügyvezető igazgatója beszélt, pályakezdők számára megfontolandó ismeretekről. Felhívták a figyelmet arra, hogy noha egy kezdő zenekarnak nincs feltétlenül szüksége külső menedzsmentre, a kiadók kapcsolataik révén azonban könnyebben be tudják vezetni a produkciókat a piacra. Érdemes észben tartani azt is, hogy profitorientált vállalatok elsősorban a jövedelmet tartják szem előtt, ugyanakkor ha fantáziát látnak egy előadóban, gyakran megelőlegezik a támogatást, hiszen hosszú távra terveznek. Csontos Noémi Virág a sikert a jó zene mellett a menedzsment és előadó közti könnyű, gördülékeny kommunikációban látja.

A Brains és a Halott Pénz a szponzoráció és a merchandise praktikáiról mesélt. Megsúgták, hogy a szponzoroknál elsősorban azt érdemes felmérni, hogy miben nyújthatnak támogatást, illeszkednek-e a zenei témához vagy termékekkel, finanszírozással tudnak segíteni. Gyakorlati tippekkel is szolgáltak, például: először a saját érdekek képviseletét és az adandó lehetőségek kihasználását szükséges megtanulni. A merchandise értékesítését tudatosan kell tervezni; saját koncerteken nagyobb esély van a bevételre, hiszen oda az elhivatott rajongók járnak.

A szerencsés arculat és stílus kialakítását Temesi Berci (RTL Klub, TV2, MTVA zenei rendező) és Fehér Balázs, a Carbonfools énekese vitatta meg Konczlik Lilla moderálásával. Temesi Berci úgy véli, a stílus tanulható, de ha valaki egyáltalán nem rendelkezik vele, akkor ott nem tud segíteni stylist. Fehér Balázs szerint a farmer-tornacipő-fehéring kombináció soha nem megy ki a divatból, ám az igazi elegancia a sokszínűségben és az egyéniségben rejlik. „Az hiteles, aki tudja, kicsoda és mit akar” – mondta Temesi Berci, Fehér Balázs pedig azzal egészítette ki, hogy a zene a legfontosabb, és „csak akkor tartozunk igazán valahova, ha elsősorban magunkhoz tartozunk.”

A következő Backstage április 1-én lesz. A mostani workshop előadásai rövidesen elérhetőek lesznek a CSTP Youtube-csatornáján.